Skip to main content

კიდევ ერთხელ ბლოგების შესახებ

ბლოგი საშუალებას აძლევს ყველა ადამიანს გაუზიაროს გლობალურ აუდიტორიას პირადი გამოცდილება და მოსაზრებები ნებისმიერ საკითხთან დაკავშირებით. როგორც წესი ბლოგებს ქმნიან შემოქმედი ადამიანები, რომლებსაც ძალიან უყვართ თავის საქმიანობის სფერო. ამიტომ ბლოგებში უხვადაა წარმოდგენილი საინტერესო ინფორმაცია და სასარგებლო რჩევები.

ბლოგის უპირატესობები სწავლაში:
  • ჩართულობა და მოტივაცია
  • კონტექსტი
  • კვლევა
  • თანამშრომლობა
  • რეფლექსია და მეტაკოგნიტურობა
  • დისკუსია და დებატები
  • თვითმართვადი სწავლა
  • სიღრმე და კომპლექსურობა
  • უწყვეტობა და სისრულე
  • ეთიკური სტანდარტები
  • სოციალური და ემოციური განვითარება
  • უნიკალური თვითგამოხატვა
  • დიფერენციაცია

რატომ უნდა ვაწარმოოთ ბლოგი?
  1. იმიტომ რომ მომავალში ასე მოგვიწევს სწავლა. სწავლა ხორციელდება მაშინ, როცა მოსწავლე ჩართულია პრაქტიკოსთა თემში, სწავლის აუტენტური ამოცანების გადაჭრის პროცესში, სწავლობს მაშინ, როცა ახდენს ინტერაქციას თემის წევრებთან.
  2. იმიტომ რომ ეს შეცვლის თქვენს ცხოვრებას.
  3. იმიტომ რომ ბლოგის საშუალებით დაუკავშირდებით გარე სამყაროს.
  4. იმიტომ რომ ეს საინტერესო და მიმზიდველია. იმდენად მიმზიდველი, რომ მოსწავლეებს ავიწყდებათ, რომ ისინი სინამდვილეში სწავლობენ.
ბლოგი საშუალებას აძლევს მოსწავლეს გახდეს ”მასწავლებელი” - ანუ წარუდგინოს საკუთარი მასალები აუდიტორიას. როცა ვასწავლით - ჩვენც ვსწავლობთ.

ბლოგის გამოყენება სწავლაში:

მასწავლებლის კომუნიკაცია - მასწავლებელი ქმნის ბლოგს, რათა აწარმოოს კომუნიკაცია მოსწავლეებთან, მშობლებთან და სხვა მასწავლებლებთან. მაგალითად, მასწავლებელს შეუძლია განათავსოს ბლოგში საშინაო დავალებები ან აღწეროს ის, თუ რა ხდება კლასში.

დიალოგის გენერაცია - სადისკუსიო კითხვების განთავსება ბლოგში არის კარგი საშუალება რათა წავახალისოთ წერითი კომუნიკაცია მოსწავლეების მასწავლებელთან და ერთმანეთთან.

მასწავლებლის პერსონალური ბლოგი - მასწავლებლები უზიარებენ ერთმანეთს გამოცდილებას, იდეებს, ფილოსოფიას, მეთოდიკას, ინფორმაციას.

Comments

Popular posts from this blog

“როგორ ვისწავლოთ კომპიუტერზე ბეჭდვა”

პრობლემა: სწრაფი ბეჭდვა ჩვენს პროფესიაში, ცხადია ხარისხის შემდეგ, სისწრაფეს გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს .  პრიორიტეტულია, რომ თარგმნის დროს არ ჩამოგეძინოს და დაკისრებული სამუშაო გონივრულად უმოკლეს დროში შეასრულო. გამომდინარე აქედან, თითების სისწრაფე და კლავიატურაზე მაქსიმალურად სწორი გადანაწილება უმნიშვნელოვანესი საკითხია. თუ კლავიატურაზე, თითების თქვენეული განლაგება მაქსიმალურად ასე გამოიყურება, გილოცავთ, ე.ი. თქვენი მუშაობა უფრო ნაყოფიერია ანუ ამ სქემის მიხედვით, კლავიატურის მარცხენა მხარე მარცხენა ხელს უნდა ჩააბაროთ, ხოლო მარჯვენა მარჯვენა ხელს. გუშინ, შევესწარი ერთი მთარგმნელის მუშაობას, რომელმაც სიამაყით აღნიშნა მუშაობის 16 წლიანი სტაჟი . თუმცა 1 გვერდნახევრიან, შაბლონური მინდობილობისთვის თითქმის  1 საათზე მეტი დასჭირდა. და რატომ? იმიტომ რომ ზუსტად 2 თითით ბეჭდავდა , მართლა, ყოველგვარი გადაჭარბების გარეშე, მარცხენა ხელიდან 1 თითი და მარჯვენა ხელიდან ერთი თითი, თითქმის არ უყურებდა ეკრანს, მხოლოდ კლავიატურას, რაც კიდევ ერთი მინუსია  სამუშაოს სწრაფად შესრულებაში,

სელმა ოტილიანა ლოვისა ლაგერლოფი

სელმა ოტილიანა ლოვისა ლაგერლოფი ( შვედ . Selma Ottiliana Lovisa Lagerlöf ; დ . 20 ნოემბერი , 1858 — გ . 16 მარტი , 1940) — შვედი მწერალი , ქალი , რომელმაც პირველმა მიიღო ნობელის პრემია ლიტერატურის დარგში 1909 წელს . ბიოგრაფია:   სელმა ლაგერლოფი 1858 წლის 20 ნოემბერს შვედეთის პროვინცია ვერმლანდში , მემამულის ოჯახში დაიბადა . 1881 წელს მამამისის ნების წინააღმდეგ სტოკჰოლმს გაემგზავრა მასწავლებლის პროფესიის მისაღებად . სწავლის დასრულების შემდეგ 1885 წელს ქალაქ ლანდსკრუნის სკოლაში მოეწყო სამუშაოდ . ამ ხანებში მისი პირველი წიგნი „ საგა იოსტა ბერლინგზე “ (Gösta Berlings saga, 1891) ჩნდება . ამ წიგნში ფოლკლორული სიუჟეტები უხვად არის გამოყენებული , სწორედ ამ ნაწარმოებმა აქცია სელმა ცნობილ მწერლად . ამას ნოველების ორი კრებული მოჰყვა : „ უხილავი ჯაჭვები “ (1894) და „ დედოფლების კუნგაჰელაში “ (1899). 1901-1902 წლებში ლაგერლოფი თავის ერთ - ერთ ყველაზე მთავარ რომანს , „ იერუსალიმს “ ქმნის , სადაც პალესტინაში ემიგ

მარშალის გეგმა

United States of America მარშალის გეგმა შეიქმნა მეორე მსოფლიო ომის დასრულების შემდეგ, ამ გეგმის მიხედვით ამერიკის შეერთებული შტატები უნდა დახმარებოდა ევროპის 16 სახელმწიფოს განადგურებული ეკონომიკის განვითარებასა და დემოკრატიის გაძლიერებაში. ეს გეგმა გამოქვეყნდა 1948 წელს , როგორც ევროპის აღდგენის პროგრამა, მაგრამ დღეს ცნობილია მაშინდელი ა.შ.შ-ს სახელმწიფო მდვივნის ჯორჯ მარშალის გეგმის სახელით. მეორე მსოფლიო ომმა გამანადგურებელი დარტყმა მიაყენა ევროპის ქვეყნების ეკონომიკას. ქალაქები და ქარხნები დაიბომბა, სატრანსპორტო ხაზები დაზიანდა, სოფლის მეურნეობა მძიმე მდგომარეობაში ჩავარდა. 1946 წელს , დიდი ბრიტანეთი, ქვეყანა რომელიც ერთ დროს მსოფლიო ძალად ითვლებოდა გაკოტრების პირას იდგა, იტალია და საფრანგეთი კი ძლიერ ინფლაციას და ეკონომკის ერთ ადგილზე გაყინვას ებრძოდა. კომუნისტური პარტიები ცდილობდნენ ამ ყველაფრით ესარგებლად. შეერთებული შტატების მთავრობა შიშობდა ცივი ომის დასაწყისში კომუნისტებს არ მოეპოვებინათ დომინანტის პოზიცია ევროპაში. იმის გამო რომ ევროპის ბაზარი შეერთე